MENU

AP Enterprise: UK tabloid paid spies for scoops

September 29, 2011 • Entertainment


FILE – In this July 9, 2011 file photo, Piers Morgan arrives at the inaugural BAFTA Brits to Watch 2011 event at the Belasco Theater in Los Angeles. No one suspected the secretary. Efficient, well-dressed and well-liked, Sue Harris was at the heart of the Sunday People, the smallest of Britain’s weekly tabloids. In 1995 Harris was dismissed over an allegation that she’d been feeding her paper’s juiciest scoops to Piers Morgan’s News of the World, betraying her co-workers for a weekly payoff of 250 pounds – then worth about $375. Although People journalists had long believed there was a traitor in their midst, they were shocked when Harris was exposed. (AP Photo/Chris Pizzello, File)

LONDON (AP) — No one suspected the secretary.

Efficient, well-dressed and well-liked, Sue Harris was at the heart of the Sunday People, the smallest of Britain’s weekly tabloids. She booked flights, reserved accommodation, and tallied expenses for the populist paper’s dozen or so full-time reporters. These journalists implicitly trusted the petite, 40-something south Londoner who’d spent most if not all of her working life at the tabloid.

Maybe they shouldn’t have.

In 1995 Harris was dismissed over an allegation that she’d been feeding her paper’s juiciest scoops to the Piers Morgan-edited News of the World, betraying her co-workers for a weekly payoff of 250 pounds — then worth about $375. Although People journalists had long believed there was a traitor in their midst, they were shocked when Harris was exposed.

“Everybody knew there was a mole,” said a former senior journalist with the People. “We never thought the person we were looking for was her.”

The journalist, who was there when Harris was fired, was among three former colleagues who recounted their stories to The Associated Press, speaking on condition of anonymity because they still work in the media industry.

Harris’ alleged spying on behalf of the News of the World wasn’t unique, an AP investigation has found. Interviews with three more former journalists and published accounts suggest that Rupert Murdoch’s flagship Sunday tabloid engaged in a pattern of payoffs aimed at rival newspaper employees.

The News of the World was closed in July as evidence of illegal conduct there became inescapable. Although accusations that the paper hacked into Login to read more

Related Posts

Comments are closed.

« »